View Single Post
  #4  
Old 01-02-2006, 15:20
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by saus
Ik ben bezig met een golf 2 1.3 MH.

Ik had de distributieriem op tijd gezet met de merktekens. Hij starte toen niet.
Alleen als de ontsteking veel te vroeg werd gezet kon je em lopend houden met veel gas.

Ik heb nu gekeken of de merktekens kloppen maar die kloppen dus niet.
Als de krukas poellie op tijd staat is de zuiger van de 1e cilinder allang niet meer op het bovenste dooie punt ( ook niet een klein stukje voorbij ).
Als ik de zuiger op de bovenste stand zet en de snaar er dan op doe loopt die wel. Maar dan staan de tekens niet goed.

De poellie van de dynamo zit er goed op ! Ik heb em naast een andere gehouden en de merktekens komen overeen.

Het merkteken van de nokkenas klopt trouwens wel.

Is er nou een spietje ofzo kapot van de tandriempoellie ?
Is erg lastig afstellen zo namelijk.


Ik lees snaar en dynamo-poelie, wat hebben die met distributieriem te maken?
Belangrijk is de stand van krukas tov nokkenas, deze hebben hiervoor merktekens.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote