View Single Post
  #22  
Old 27-01-2006, 21:44
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post

Quote:
Originally Posted by QuickSilver85
type 4 met een langere bak lijkt me iig wel wat leuker. Lekker wat lager in de toeren. Wat meer power wanneer nodig. Wil niet gaan stranden in de pyrenieen hehe . Lijkt me echt een leuke combo. Maar eerst maar eens busje afmaken. Maar over een maandje wil ik aan het motorische gedeelte beginnen daarom alvast wat info verzamelen. Maar er zijn typ 4's uit porsche's maar ook uit t3's? wat is de beste aanrader want die verschillen zijn nog een beetje wazig voor mij.


De typ 4 motor heeft in meerdere auto's gezeten. om te beginnen in de Typ 4 natuurlijk (411 en 412) maar dat zijn volgens mij alleen 1700 en 1800 motoren, al dan niet met injectie. Verder in de Porsche 914, De T2 (1972-79) en de T3 (1980-82?). Die van de T2 zal het beste passen ivm de vorm van het motorplaatwerk.

De T3 motor heeft de aanjager op een vervelende plek zitten, misschien dat dat om te bouwen is. Je ziet namelijk veel T2's waarbij een stuk uit het plaatwerk van de bus is gezaagd om de T3 motor te kunnen monteren

T3 motor 2000cc = CU , CV(?)
T2 motor 2000cc = CJ, GD, GE (waarbij GD en GE de injectie versies zijn, GE heeft hydraulische klepstoters.)
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote