Nou.... ondertussen in het atelier van Tante Til..
Grootste kans op roest schade: Accubak. Als het 'vervelend' is, heb je alleen lekkage. (bij de 2f is het handschoenenvakje al wel waterdicht, maar water komt dan in de voetenruimte terecht), als het 'ernstig' is, staat de accu niet meer goed vast, en is het APK afkeur.
Andere probleempuntjes bij de type 86 en 86c -> tankhals benzinetank, rotte kriksteun bij dezelfde rotte tankhals, rotte kriksteunen rondom.
Maar goed: alleen de rotte tankhals komt als bijna niet meer voor bij de 2f (verzinkte hals). De rotte kriksteun hangt daar mee samen (gevolg schade). De kriksteunen voor willen nog wel eens rotten als gevolg schade van een lekke accubak OF als gevolg van verkeerd krikken.
de 1.0 AAU of de 1.3 AAV zijn redelijk probleemloos te noemen. De 1.3 NZ krijgt met de jaren soms kuren (zoek maar op NZ en problemen, en je krijgt een waslijst met controle punten), maar is wel de 'fijnere motor' qua vermogen. Een 1.3 3f blok (75pk) zal je alleen aantreffen in de GT, en dan nog vaak alleen als het een import is. De 1.3 met G-lader herken je natuurlijk ook met je ogen dicht.
Verdersch:
- Coupe => allerlei uitvoering
Heb je geen coupe, dan spreek je over OF de steilheck (mini-station) OF de classic/sedan/2deurs.
- Een FOX is gewoon een enorm veel verkochte goedkoopste uitvoering (in steilheck en coupe versies), welke je t best kunt vertalen in: blote billen: zit niets op, met erg simpele (maar afwasbare
) bekleding.