26-01-2006, 16:41
|
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Aug 2005
Posts: 44
|
|
Hoi Quicksilver,
Je geeft zelf al ongemerkt een aantal antwoorden op je vragen, je hebt al redelijk in je hoofd zitten wat je wel en niet wilt
Informeer eens bij Frankys of Volksrepairs. Deze hebben inmiddels aardig wat ervaring met tuning. Je kunt je 1600 wat kietelen maar de type 1 (kever/bus) motor heeft zijn limieten (tenzij je veel geld hebt).
Een type 4 motor (VW-porsche 914, 411/412, T2) heeft standaard al wat meer pk in huis (ca. 80 pk) en er is veel meer mogelijk.....
Voordeel is dat deze motor al standaard in de latere T2b's zaten (let op: er zijn wel detail verschillen tussen de T4 motoren) waardoor de inbouw/ombouw relatief makkelijk is t.o.v. alfa of subaru motoren met waterkoeling.
Hopenlijk hebben andere mensen nog aanvullingen of andere voorstellen.
Suc6, Ronald
|