26-01-2006, 10:28
|
|
T2 Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by martin
Mijn verhicle was zes en een halve week over de keuring heen toen ik een brief van de RDW kreeg.
Toen ik daar (volgens hun) niet snel genoeg op reageerde lag er een boete op mijn mat ivm overschrijdingstermijn van de APK.
Ik heb gebeld dat ik een afspraak had, maar moest gewoon de doekoes betalen.
De RDW had een datacheck gedaan en daar zat mijn verhicle net tussen.
Boete bedrag 96 eurie.
|
OK, maar als je auto 6,5 week over keuring is dan zit je al dicht tegen de 2 maanden aan natuurlijk. Zodra de 2 maanden zijn verstreken kunnen ze een boete uitdelen (ik weet niet wanneer je de acceptgiro kreeg?).
En wat betreft de regel: "apk is niet nodig op de dag dat je keuring hebt", gaat natuurlijk wel op, maar.... als je al 2 maanden 'over tijd' bent kunnen ze je natuurlijk voor de dag ervoor en de dag erna nog steeds een boete uitdelen. Dus na 2 maanden over tijd te zijn ben je gedwongen de auto te schorsen. Met geschorste auto kun je wel naar de keuring rijden met als voorwaarde dat ie wel gekeurd is natuurlijk.
Deelt het RDW/politie onterecht een boete uit dan moet je gewoon bezwaar aantekenen en ze om hun oren slaan met die wetteksten die ik net heb gemaild. Hoe je bezwaar aantekend staat in de brief met de acceptgiro. Een agent weet niet alles en bij het RDW zullen ongetwijfeld fouten worden gemaakt.
|