Thread: koppaking lek ?
View Single Post
Old 18-01-2006, 17:52
dimivk dimivk is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by saus
Ik ben nu ook bezig met een 1.3 MH ( carb ) van mijn vriendin.
Die liep ook op 3 poten en er zat witte smurrie aan de dop.
Ook lekte die bij de koppakking op de hoek van de dynamo.

Dat lekken op die hoek is een euvel van die motor. Pas op dat je dynamo niet kapot gaat daardoor !!
Ik heb de compressie laten meten en dit bleek bij mij niet goed te zijn !! Ik zou dit ook ff laten doen !
Bij mij had die te weinig compressie omdat de kleppen niet goed afsloten. Ik deed water in de kanalen van de cilinderkop en het liep er via de kleppen gewoon uit ( ja nokkenas was ervan af , klepveren waren goed )

Een beun had wel de koppakking vervangen ( die was echt nieuw ) kwamen we achter, maar niet de kop gevlakt of de kleppen nagekeken ! Maak niet dezelfde fout !

Die smurrie onder de dop is gewoon vocht inderdaad.
Trek je peilstok er anders eens uit en houdt er even een aansteker bij. Als het knetterd is het niet goed.

Oja kijk ook ff je ontsteking na, of alle bougies vonken. Welke cilinder doet niet mee ? vonkt die wel. Spuit ff vochtverdrijver/wd40 in je verdelerkap endergelijke.

Succes

nu gaat hij perfect , gisteren naar garage geweest en bleek pompje aan de choke niet meer te werken hij had nog een occasie carbu liggen en daarvan heeft hij dan een werkend pompje ehaalt en gemonteerd op de mijne en rijd nu als nooit tevoren ! En van die olie die daar wat lekt, is da teken dat koppaking niet lang meer zal meegaan ?

grtz dimi
Reply With Quote