View Single Post
  #46  
Old 15-01-2006, 18:04
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Dus als je een golf 1 met diesel op kenteken hebt en je doet er dan vervolgens een keer een Golf 3 tdi in, dan zou dat voor geen problemen moeten zorgen? Ook niet bij apk/controles/ongelukken/etc. (zegmaar niet hoe het zwart-op-wit moet maar hoe het in de praktijk gaat)

Want ik heb me een tijd verdiept in een motorconversie bij een mini (oude type). Ik wou namelijk een mini clubman kopen en daar een Honda Vtec motorblok in plaatsen. Maar wanneer je dat doet moet je het wel door de RDW laten keuren. Maar ook wanneer je een minder krachtige motor in een mini stopt (en dus onder de 40% vermogen toename blijft) was die keuring nodig volgens de mensen van dat forum.

Daar hadden ze het er trouwens ook over een speciale verzekering voor motorconversies? Dat je dan kunt aangeven op de verzekeringspapieren dat je een motorconversie hebt gedaan, zodat je gewoon krijgt uitbetaald na een ongeluk oid. Ook wanneer de politie er bijvoorbeeld achterkomt dat de motor niet origineel is.

En de aanpassing van remmen en ophanging is natuurlijk nooit verkeerd. Beter be safe than sorry
Reply With Quote