View Single Post
Old 11-01-2006, 17:17
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict

Send a message via MSN to VWrijder
Default 1975 2.0 liter T2B (stand)kachel perikelen

In mijn T2B zit af-fabriek een standkachel M-code 060: Eberspächer BA6 benzinekachel (bevestigd onder laadvloer).

Nu ben ik na een paar maanden bibberen voorzichtig begonnen om deze weer operationeel te krijgen en bovendien volledig na te kijken, om er zeker van te zijn dat e.e.a. ook verantwoord blijft (dat anderen graag hun Bus willen afbranden of opblazen moeten ze zelf weten, maar ik wil liever zeker weten dat zoiets in goede staat verkeert).

Omdat de effectiviteit van de standkachel ook beïnvloed wordt door de werking en staat van de normale verwarming (o.a. weglekken van warme lucht door ontbrekende/lekke slangen en kleppen en dergelijke), wil ik eerst beginnen om deze op te knappen, want ook daar zijn wat dingen niet op orde.

Om te beginnen trof ik een verwarmingsslang uit een kever aan (te kleine diameter en niet vast te zetten aan de aanjager in de motorruimte). Zodoende heb ik op het KWF een origineel nieuw exemplaar met de juiste diameter op de kop getikt.
Toen ik deze vervolgens wilde gaan monteren kwam ik tot de ontdekking dat de slang aan de bijrijderskant nergens naartoe gaat:

Heeft iemand enig idee of ik hier iets mis (ja: er zit een kachelpot, maar daar gaat ie niet naartoe).

Graag met fotootjes als het kan!
Alvast bedankt!