04-01-2006, 21:30
|
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
|
|
Het behaalde resultaat is wel minimaal.
Het is natuurlijk wel zo dat; hoe beter je blok ademt, hoe beter hij loopt"
Maar dan is het wel een combinatie van lucht en peut.
Te veel lucht en te weinig peut kan weer leiden tot o.a. koppakkingproblemen.
Je mengsel is dan te arm waardoor de kop te heet wordt.
En daar houden aircooled blokken niet zo van.
Open airfilters zijn er van verschillende merken (K&N, PIPECROSS enz.)
Mijn voorkeur gaat uit naar een K&N omdat deze beter van kwaliteit zijn, je garantie hebt en makkelijk en vriendelijk in onderhoud zijn.
Pipecrossfilters zijn vaak van foam/schuim en gaan gauw dichtzitten.
Voor de carterontluchting kan je gewoon een klein K&N filter aanschaffen die je rechtstreeks op de ontluchting kan zetten.
Dit heeft weer het nadeel dat je last "kan" krijgen van luchtjes die eigenlijk uit je uitlaat horen te komen, maar die uiteindelijk via de kachel naar binnenkomen.
Voordeel is wel dat al die vervuilde oliedampen niet meer vermengt worden in je carb.
Dat is natuurlijk wel weer ten voordele van het vermogen, maar dat is zo minimaal dat je daar niets tot weinig van merkt.
|