Heb toch maar een project pagina gemaakt voor m'n Jetta.
Eigelijk was het niet de bedoeling dat er een project pagina zou komen, maar omdat nu ondertussen zoveel aan gedaan is, denk ik dat het wel leuk is om het aan jullie te laten zien
Nadat ik m'n ouwe vertrouwde Golf heb verkocht, heb ik bij Reinders een duitse Jetta GLD 4 deurs gekocht. Toen ik ben wezen kijken naar de auto, had ik op zich goed gekeken, maar achteraf toch niet..
Wat was de bedoeling toen ik de auto gekocht had?
Motor wat oplappen, uitlaat goed maken etc. Auto start al wel, maar accu gaar, stofhoes kapot etc. Wat kleine dingen.
Wat er uiteindelijk (tot nu toe) allemaal aan gedaan is
Motor uitgebouwd
- Distributieriem vervangen
- V-snaar vervangen
- 2 motorsteunen vervangen
- Uitlaat van voor tot achter
- Stofhoes
- Accu
- Overige dingen zoals olie etc.
Koppelingsplaten waren na bijna 217.000 km nog goed!
Toen ging ik verder kijken naar de roest e.d.
Uiteindelijk bleek dat de randen van de wielkasten achter goed rot waren
Ook het randje waar het rubben op zit waar de klep achter op valt zat goed vol gaten.. Dat was jammergenoeg nog niet het ergste.
De wielkasten en dan met name bij de tankdop (waar iemand me nog voor gewaarschuwd had
) was goed rot...
Hoppelijk heb ik deze vakantie wat tijd, zodat ik weer veel aan de Jetta kan doen. Nu wil ik eigenlijk ook weten of de auto zo door de keuring komt (zelf denk ik van niet, maar nooit geschoten is altijd mis
) Want dat zou namelijk handig zijn, want dan ga ik namelijk pas in het voorjaar lassen, anders zit er niks anders op dan kou lijen in de garage
Hierbij wat foto's
Rechtsachterin waar de gordel zit:
Wielkast linksachter:
Wielkast linksachter na laswerk
Tectyl ML erop gespoten
Rechter wielkast bij de tankhals:
Motor voor het opknappen:
En erna (moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren)
Blij als het klaar is, want dan kan ik hiermee verder
De vraag van vandaag is dus, komt deze auto zo door de keuring? Eind januari is ie 25 jaar en wil ik hem gaan gebruiken namleijk
Alvast bedankt, en er zal geupdate worden
Btw, voor meer foto's:
http://jetta.sjig.nl
Gijs