Thread: olieverbruik KR
View Single Post
  #5  
Old 15-12-2005, 15:23
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by René
ik zou beginnen met te zoeken waar hij olie lekt/verbruikt...
in de kop.. of in het onderblok...

als `t in de kop is dan zullen het wel weer de welbekende klepgeleiders zijn.. schijnt dat dit niet zo`n hele grote klus is....

als `t het onderblok is , dan zou ik denken aan de zuigerveren.... tsja.. das iets wat meer ingrijpender

kan `t ook aan de koppakking liggen?



Mag ik je verbeteren Rene ??

Et zijn geen lekkende klepgeleiders, maar kleprubbers(hoedjes).

Na zoveel jaar rekken ze uit en zijn ze net zo groot als de klepsteel zelf, dus gaan ze lekken.

Mijn advies aan jou Matheo is om die klephoedjes eerst te vervangen, maar dan heb je wel klepgereedschap nodig. Cil.kop moet eraf, of je moet je cilinders via et bougiegat op druk zetten, zodat je de veren eraf kan halen.
Et is niet moeilijk, mja wel tijdrovend.

Mocht dit niet baten, dan zijn toch echt je zuigerveren af. En moet je aan een grotere revisie denken....

(had laatst jongen op me werk, had etzelfde probleem met de auto. Kwalmen, vebruiken enz....)
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote