![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
12-12-2005, 22:23
|
![oergolf's Avatar](image.php?u=636&dateline=1142809621) |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
|
|
Quote:
Originally Posted by Morninglight
Ik heb hier ergens eens gelezen over het afdraaien van de as zodat de homokineet er verder over heen kan vallen. Dit lijkt me een beetje een lapmiddel of is er geen andere (betaalbare) oplossing zoals de as echt inkorten, mijn idee: doorzagen, stuk er tussen uit en met een verstevigingsbus weer aan elkaar laten lassen, richten en balanceren)
|
Ik heb dat truukje zelf wel gedaan en wel om de volgende reden;
Zelf heb ik een golf 1 met een golf 2 16v motor erin. Doordat de aandrijfasflenzen aan de bak 100mm zijn heb je ook 100mm homokineten (aan bakzijde) nodig. Er wordt beweert dat je ook gewoon je 90mm flenzen op de bak kunt overzetten. Hier weet ik echter ook het fijne niet van.
Gezien de lange as van een golf 2 niet ging passen (met 100mm homokin.) voelde ik me genoodzaakt mijn golf 1 (lange) as met 90mm homokin. te gaan gebruiken. Daarbij zou ik de 90mm homokin. (aan de bakzijde) vervangen voor een exemplaar van de golf 2 (100mm).
Deze homokin. (golf2/100mm) was echter dikker dan het 90mm exemplaar en kon daarom niet meer geborgd worden op mijn golf 1 as.
Oplossing: Een deel van de aanlegging weghalen door draaien zodat de 100mm homokin. wel geborgd kan worden. Nu zit de 100mm homokin. geborgd op mijn golf 1 as.
__________________
The best way is a VW
Golf S 16
|