![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
12-12-2005, 22:04
|
![Maarten's Avatar](image.php?s=4ce17cc6e1160011541f0b29ed0a3b56&u=1834&dateline=1375339932) |
VW Guru
|
|
|
|
100mm aandrijfassen op een type 1
Ik ga binnen kort naar een 02A bak in mijn type 1 maar zit met het probleem van welke assen, scirocco 16v assen zijn de simpelste oplossing maar omdat voor aardig verlaagd is hingen mijn 90mm assen al aardig diep in de homokineet zou een stukje korter eigenlijk wel beter zijn.
Laat ik nu een 1 korte passat as met 100mm homokineet en een setje golf 2 16v 100mm assen hebben liggen om wat korters van te maken (als dat mogelijk is en geen fortuin kost natuurlijk).
Ik had net na het opfokken van mijn 1.9TD al een binnenste homokineet kapot getrokken en die vervangen door een golf 2 90mm as. die waren beide totaal 54cm lang. Netzoals de 100mm golf 2 16v as, die is ook totaal 54cm lang dus die kant lijkt gewoon te passen.
Hoe zit het dan met de rechtse lange as? zit daar dan het verschil? Ik heb mijn lange as verkocht zonder die op te meten dus als iemand een 90mm type 1 as los heeft liggen en zo vriendelijk wil zijn om die op te meten?
Ik heb hier ergens eens gelezen over het afdraaien van de as zodat de homokineet er verder over heen kan vallen. Dit lijkt me een beetje een lapmiddel of is er geen andere (betaalbare) oplossing zoals de as echt inkorten, mijn idee: doorzagen, stuk er tussen uit en met een verstevigingsbus weer aan elkaar laten lassen, richten en balanceren)
- Build to go, not to show -
|