View Single Post
Old 08-12-2005, 09:58
crusoe3628 crusoe3628 is offline
Forum Newbee

Default Golf 3 - Slippende riem/Verlichting meters/diverse

Hoi iedereen,

1. onlangs een Golf 3 1,9D Boston-versie gekocht (na een accident met mijn 'eeuwig' Golfke 2). Auto is van 1994. Probleem is dat mijn riem (verdeelriem? riem naar alternator? I don't know) het bekende slippende geluid maakt. Degene waar ik mijn wagen gekocht heb, zegt dat je daar niets aan kan doen omdat die Golf 3-versies werken met automatische riemspanners. Is dat werkelijk zo? Ik wil van die slippende riem af!
Het toerental van de motor is beneden stationair bij het doorslippen. Men heeft me ook gezegd altijd te starten met choke en die daarna meteen in te drukken. Klopt dit allemaal? Wat doe ik er aan?

2. 1 vd dashboardlampjes aan de snelheidsmeter is volgens mij stuk. Toerental wordt goed verlicht (rechts), snelheidsmeter niet (links). Is lampje makkelijk te vervangen of moet je hier je halve tableau voor afbreken?

3. Heb de Total Excellium geprobeerd voor deze auto. Dit gaf een schokkend wegrijd-gedrag, dat nadien verdwijnt, en een hoger verbruik! Denk dat die Total Excellium niet echt voor de oudere wagens is...

Iemand die kan helpen met punt 1 en 2??

THANKS!
Reply With Quote