View Single Post
Old 21-11-2005, 22:06
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder
Default De Golf die omgetoverd werd tot GTi-repro :D Allmost running!!

Het begon allemaal begin dit jaar. Het syndroom van Golf werd geconstateerd. Ik bleek dus een grote aantrekkracht op Golfjes 1 te hebben. Kortom, kon er niet meer zonder .
In mei (de 25ste om precies te zijn) werd de Golf geschorst. De Golf die op 1 april (et lijkt wel een fabeltje :p) 22 jaren jong was geworden, zal zijn leven opnieuw uit mogen gaan proberen over enkele maanden.

De Golf werd gekocht, die uit Wildervank/Bareveld komt. En die René van et forum al kende dus .

De Golf:

Het is een Golf LX 1100 uit ’83 met net 112.000 km op de klok. Maarja het blijft een Golf, en die willen nog wel eens rotten. De dorpels waren er al ingelast, en de andere schermen waren er ook al opgezet. Ook waren roestplekken al ‘weggeslepen’ en in de grondverf gezet. Dit is er gelijk allemaal weer afgehaald en met het straalapparaatje behandeld. Ook hebben we later maar besloten om er nieuwe wielranden in te zetten en de keienvanger/frontplaat te vervangen. En bij de a-stijlen hadden de plamuurvriendjes er rustig op los geplamuurd. Dat dus ook maar even dichtgelast.

De beunpraktijken:

Toch maar beetje bescherming op de binnenkanten gespoten

Na het lassen, slijpen e.d zijn we de Golf gaan plamuren en strak maken (we = me pa en ik).
Na veel schuuruurtjes hebben we het gedeeltelijk in de primer gezet, en daarna de hele auto met waterproof geschuurd.
De binnenkanten hebben we zelf gespoten, dus de dorpels, randen, binnenkant motorkap enz.

Na dit alles was de auto klaar om opgeladen te worden, en onderweg te gaan richting Assen.

In de cabine

En thuis alweer:

Ik vind het persoonlijk een mooie kleur, vooral als de felle zon erop schijnt. Dan zie je het goudkleurige erin terug.
De spuiter zei al dat het een k*tkleur was om te spuiten, omdat het vreselijk slecht dekte.
Mja je kan niet alles hebben .

En nadat de auto weer thuis was, als een gek weer opbouwen natuurlijk. Ook al heb ik me rijbewijs nog niet. Het duurde niet lang of de koplampen enz zaten er al weer in.
Ik heb eerst het interieur maar afgemaakt, aangezien daar het minste veranderd hoefde te worden.

De originele stoelen heb ik verkocht, en heb een setje GTi stoelen gekocht, die ik zelf heb opgevuld met schuimrubber. En oma heeft de nodige naaipraktijken verricht.

[img]http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/9/7/P1010244.JPG[/img

De stoelen

De strepen werden geplakt…

De koplampen, logo’s en spoilers werden gemonteerd..

En natuurlijk ook de achterste stickers, logo’s en wielranden. Die hier al weer vies zijn .

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote