View Single Post
  #18  
Old 16-11-2005, 14:17
djeeke djeeke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 28
Default

Goed, ik moet er eens aan beginnen, ik ga de motor binnenkort overbouwen uit de 'rotte' naar de 'goede' GTD...

Als alles eruit ligt wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een deel van de onderdelen te vervangen... Waar moet ik zo nogal op letten? Wat gaat er soms kapot?

Ik zou zowiezo kleppendeksel dichting vervangen en de carterdichting vervangen door een 'Oil Pan Baffle'... (zijn er andere dichtingen die soms durven lekken?)

Krijgt natuurlijk onmiddelijk nieuwe riemen en een nieuwe koppelingsset ingebouwd...

Wat doe ik met de waterpomp? Vervangen? dichtingen?

Zou ik de motorsteunen niet direct mee vervangen en dan niet mischien best door poly's? (trillingen storen mij niet echt)

Heeft geen intercooler maar krijgt er eentje van een G60, die slangen zullen dus allemaal nieuw zijn...

Heeft het zin om onmiddelijk de 'cardan(of aandrijfas)hoezen' te vernieuwen? (of kennen onze golfjes geen gescheurde hoezen?)

Gezien ik nog wat extra peekaatjes ga proberen te vinden veronderstel ik dat een oliekoeler vooraan monteren geen overbodige luxe gaat zijn? waar ergens in het circuit zet ik die best? Voor/achter de turbo?

Alle hintjes zijn welkom, ik wil vooral vermijden dat ik kort na de overbouw tot de vaststelling kom dat er opnieuw en en ander uit moet omdat er wat kapot is, liefst nu in een keer vervangen...
Reply With Quote