View Single Post
  #101  
Old 14-11-2005, 15:16
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik heb mijn remsysteem omgebouwd naar die van een Golf 3 VR6. Ik heb de fuseehuizen aangepast.
De volledige stuurgeometrie heb ik overgenomen in mijn 3D CAD programma (CatiaV5) Ik heb vervolgens de positie van de fuseekogel bepaald.
De pitmanarm hoek heb ik aan laten passen.

Het enige nadeel hieraan is dat het gehele wiel verder naar buiten is komen te staan waardoor er een iets minder brede velg onder past.

Ik heb overal fem analyses op gedaan en sterkte berekeningen gemaakt. Deze moet ik alleen uit laten werken door een Engineeringsbureau omdat ik tekeningen en berekneningen van een goedgekeurde instantie nodig ben voor de RDW. (heb ik stage gelopen HTS-Autotechniek)

Ik heb een hoofdremcilinder geplaatst van een Audi 200TQ met 25.4mm zuiger diameter. Ook hier heb ik berekeningen van gemaakt samen met de remklauwen van de VR6 voor een alu remklauwen van type 4-golf achter. Ik heb een universele remkracht verdeler geplaatst en mijn handrem vervangen door een hydrolische uitvoering.
De berekeningen hiervan moet ik ook uit laten rekenen bij een engineeringsbureau.

Er is geen ABS vereist. (wil ik ook helemaal niet hebben trouwens)

Dan naar de RDW voor een controle en rijeigenschappentest en klaar is kees. Wel ben ik dan 1500 euro armer. Maar dan ben ik tenminste wel verzekerd. Dit in tegenstelling tot de vele die uberhaubt niet verzekerd zijn met hun opgevoerde bolides

Je moet trouwens voldoen aan de emissie eisen van het bouwjaar van de donor auto .



Klinkt allemaal goed.
Dus wat ik al poste, ben heel nieuwsgierig hoe dit afloopt.
De RDW heb ik diverse keren benadert, maar het verhaal is nooit concreet.
Maw ze kunnen geen eisen op papier geven waaraan je moet voldoen.
Dan heb ik er de tijd niet voor om maar trail and error naar de RDW af te reizen om de auto erdoor te krijgen.

Mijn auto is na een steekproef, wel gewoon goedgekeurd!

En al had het 1500euro moeten kosten, had ik dat er wel voor over.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote