View Single Post
  #4  
Old 09-11-2005, 23:37
Dukard's Avatar
Dukard Dukard is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 41
Default

Quote:
Originally Posted by paultje
had je hier niet al een topic over geopend?

maargoed.. ik vertelde daar dat ik dezelfde type scirocco heb.. ik heb mijn kat verwijderd en draai m'n co voor de keur terug. Ik kom zónder kat dan op een CO van zo'n 0,25!

Geen probleem dus!

Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik nu een kat moet hebben of niet om door de keur te komen, tot nu toe deed ik dat met een lege kat.. maar zou dat met een pijp ook kunnen?


Het verhaal met de kat zit als volgt ......

Tot bj 1992 is een kat niet verplicht .... de Scirocco valt daar in principe dus net buiten .... er wordt dan ook niet gekeken bij de APK of er daadwerkelijk een kat onder de auto zit .... het gaat er dus om dat je aan de gestelde emissies van 0,5% CO voldoet ... en veel mensen hebben de kat leeg gemaakt of helemaal vervangen voor een zg. kat-vervanger ..... die draaien dus net voor de keuring hun CO naar een acceptabel niveau ..... op de hoek zetten ze hem weer terug naar de oude waarde om het motortje weer netjes te laten lopen.

Auto's jonger dan bj 1992 moeten wel voldoen aan de gestelde eisen die voor een kat systeem gelden ..... dus ook een visuele en werkende kat-inrichting onder de auto noodzakelijk ..... die worden dan ook met een zg. viergas-test bij de APK gemeten ..... daar is het dus niet meer mogelijk om even je CO te knijpen voor de keuring want de viergas-test laat meteen zien of de kat werkt of niet .....

Reply With Quote