View Single Post
Old 27-10-2005, 13:39
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

Default afstelling of toch iets kapot?

toch maar weer eens een poging wagen aangezien de winter er weer aan zit te komen.

Ik heb met de passat het volgende probleem, de auto start perfect, maar valt gelijk terug in toeren na het starten. Hij krijgt teveel benzine, want als je het gas plots intrapt valt hij helemaal uit. 1 minuut laten draaien en hij loopt als een zonnetje. zal de choke zijn die misschien iets te enhousiast is?

volgende probleempje, bij het wachten voor het stoplicht loopt het stationair toerental langzaam terug en hij begint op een gegeven moment een beetje te stotteren door te laag toerental. ook loopt de temperatuur van de motor dan op. als ik rustig een beetje gas geeft en hem op een 1000-1200 toeren houd is er niks aan de hand en blijft ie netjes op temperatuur.

het lijkt puur een gevalletje afstelling, maar dat heb ik al meerdere malen gedaan zonder een goed resultaat, er is volgens mij iets niet helemaal in orde met de carb, maar wat kan het zijn. grote investeringen ga ik niet meer in die carb doen want wil er uiteindelijk toch een megasquirt injectie op hebben, maar als het iets kleins is...

vraagbaak heb en ik zal nog eens wat aan de schroefjes joepen. Ik meld het wel als het helpt.