View Single Post
Old 26-10-2005, 21:54
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic

Send a message via MSN to Timmetje20
Default Golf 1 GTI 16v webers!

Ik dacht van laat ik ook maar weer een keer wat posten! Ben de laatste tijd wel redelijk druk op het gebied van het opknappen van m'n Golfje. Het is een GTI van 1983 met een 8v blok erin! Ik wou hem eerst gewoon weer origineel maken, omdat hij nu paars is, maar na een zacht tikje tegen een paal die geen voorrang gaf, ben ik maar eerst met het blok begonnen. Het blok was eigenlijk nog wel goed, maar de injectie had toch een lichtelijke klap gehad. Begon allemaal rare kuren te krijgen, laag in de toeren slecht op gang komen enzo.

Dus tja dan ga je aan wat anders denken! Daarom heb ik een tijdje geleden van Dennis@polo86c.nl een setje 40 mm webers gekocht (nog bedankt, zijn echt toppie) en van Zestienkleppen een 1800 16v blok.
Ik ben inmiddels samen met m'n broer al weer begonnen aan het opbouwen van het blok, alle onderdelen eerst losgehaald, hele blok uit elkaar, een paar onderdelen weer een mooi kleurtje gegeven, nieuwe pakkingen en keerringen gekocht dus gaat goed komen. M'n broer is bezig met het flowen van de kop, schiet al mooi op, zal snel ff wat foto's posten maar ons internet doet pas weer sinds vandaag dus, hoop ze snel mogelijk er bij te zetten.
En dan hopelijk over een tijdje dat de auto dan eindelijk weer wit kan worden zoals hij vroeger was. Heb weer een gril met rode rand, spucknapf stuur en een titt'n tacho (horen eigenlijk niet bij het bouwjaar maar staat wel supermooi)!

Verder hebben m'n broer ik nog, ff om m'n moeder helemaal de kop gek te maken, samen een nieuwe Golf 1 erbij gekocht. Wordt nummer 3 bij ons op de stoep :P
Ik kwam laatst Barry Krul tegen en hij zei me dat hij nog een 76er er had staan, wij kijken en we waren eigenlijk direct al verkocht! Vooral op het interieur, wat oranje en echt nog in perfecte staat is. Hij staat nog ff op stalling omdat ik eerst m'n GTI af moet maken want hij past niet bij op het oprit. Maar over een maandje ofzo dan halen we hem bij de deur en dan zal ik ff wat foto's posten.

Zoow dat was wel weer zo ongeveer mijn verhaal, zal jullie op de hoogte houden. Groeten Tim
Reply With Quote