22-10-2005, 00:04
|
|
Class of 2003
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
|
|
Dat alles was al besproken in dat vorige topic en is toegepast op mijn TD.
De governor veer is volledig platgedrukt door toevoeging van een stel ringetjes en de BOV is afgedopt. Wastegate is gedeactiveerd, de hele boel draait nu op 1,5+ bar. Moet alleen nog eens de intermediate veer deactiveren...
Begin echter te verdenken dat mijn onderblok een beetje moe aan het worden is want het vermogen is niet echt optimaal meer en hij 'surged' een beetje, trekt niet gelijkmatig door....
Op de transporter van mn pa (1.7 voorzien van heel de turboboel van een 1.6 JX) zit ook een Bosch pomp maar dan niet met een 'boostpaddestoel' verrijkingssysteem (dus met kegel) maar een totaal ander, veel makkelijker aanpasbaar systeem. Werkt simpelweg met een drukvaatje gekoppeld door middel van een verstelbaar (van schroefdraad voorziene) as aan de pomp (net als gebruikt op de wastegate) die voor verrijking zorgt. Is veel makkelijker aanpasbaar door middel van dat verstelbaar asje, zou eigenlijk nog zo'n pomp willen voor mijn GTD en daar eens mee expirimenteren.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|