21-10-2005, 21:41
|
|
VW Guru
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
|
|
Als je nog wat verder wil gaan met aanpassen van de brandstofinspuiting:
http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=1758
Met het aanpassen van de intermediate spring zorg je dat je langer meer brandstof in blijft spuiten, normaal begint de pomp al bij 2800rpm de knijpen tot de toerenbegrenzer op 4600rpm... Ik heb er een strakkere veer en 1 ringetje op gezet, bij mij begint het knijpen nu pas boven de 3500rpm zoals je hier kan zien:
http://morninglight.demon.nl/a3/dyno1.jpg
Heb je een BOV (zwarte paddestoel op je inlaatspruitstuk) dan even afdoppen met een dop ( http://shop.vwcaddyforum.nl/index.php?cPath=40_106_108 ) en de wastegate dicht zetten, de uiteindelijke turbodruk kan je met je brandstofhoeveelheidschroef regelen. Zorg wel dat je een turbodruk meter (en eigenlijk ook een EGT meter) hebt anders heb je kans dat je alles kapotdraait.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard
- Build to go, not to show -
|