GT: Dat zegt niet zoveel
't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd)
Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard.
Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.
Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.
Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere'
Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..