View Single Post
  #3  
Old 11-10-2005, 22:14
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by kammetje
oioi

Twee vraagjes

vraag 1:
Mijn motortje loopt maar op twee cylinders..Immers wanneer ik de bougiekabels van cylinder 3 en 4 lostrek hoor ik geen verschil.
Wanneer ik bv motorreiniger rechrstreeks in de carb spuit lijkt ie haarder te willen lopen. Kortom een benzine probleempje denk ik. Er wordt wel degelijk benzine door de carbs gespoten maar weing reactie van de motor zelf. Bougies vonken ook. Heeft er iemand toevallig in de buurt van eindhoven wat verstand van het afstellen van carbs? Volgens mij mis ik namelijk ook wat spreoeiers. oh ja het probleem is op eens tijdens het rijden ontstaan, berg op.
En wat zou het probleem nog meer kunnen zijn. Oh ja de motor ligt er nu ff uit...ff nieuw in de pakkingen zetten en wat schoon maken.

Vraag 2:

Ik heb ene setje weber40 gekocht very cheap, allen nu nog het inbouwen ervan.
Wat heb ik nodig, ik dacht zelf:
- korte spruitstukken, (welek zijn er goed voor een type 3)
- een linkage bar, ofwel ze moeten nog ff verbonden worden.

Zo'n zetje kost 280 euro volgens mij, wel wat geld, dus zijn er nog andere mogelijkheden? Heeft iemand misschien nog iets liggen
bv zelf de linkage bar maken bv? iemand ooit gedaan? Ps ik wil wel de carbs onder de kap houden ivm evnetuele koelingsproblemen...klopt toch?

Nog een vraagje:
Is een type 3 blok eigenlijk bijna identiek aan een type 1 blok?
Zelfde klepdeksel, pakkingset, etc..

jeroen

Heee jeroen,
zie je berichtje nu pas.............
Vraag 1, kan van alles zijn
Als je zelf aan aankaart dat je wat sproeiers mist kan het goed kloppen dat ie slecht loopt.
Heb zelf nooit wat afgesteld aan een typIII blok, we hebben er wel 2 gebouwd maar daarna naar VR gebracht om e.e.a. af te stellen.

Vraag 2:
Wat je idd nodig hebt zijn korte spruitstukken, een linkage bar en luchtfilters.
Deze zijn zoals je zelf zegt niet goedkoop, staat me iets van bij dat de spruitstukken en linkagebar + filters rond de 300,- zat.
HEt past iig wel onder je kap, als je korte spruitstukken monteerd en de luchtfilters inkort.
zo hebben wij het gedaan:







Vraag 3:
typIII blok is nagenoeg het zelfde als een typI blok, enige wat een typIII blok heeft is een vulgat onderin het carter waar de olievulpijp opgaat.
verder is alles van een keverblok ook te gebruiken op een typIII blok qua pakkingen, benzinepomp, enz enz
Wij hebben zelfs een kever olievulpotje gemonteerd op het typIII blok ipv het zwarte potje bovenop, en een keverbenzine pomp.
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote