View Single Post
  #1  
Old 09-10-2005, 21:43
kammetje's Avatar
kammetje kammetje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 297
Send a message via MSN to kammetje
Default waarom op twee cylinders...

oioi

Twee vraagjes

vraag 1:
Mijn motortje loopt maar op twee cylinders..Immers wanneer ik de bougiekabels van cylinder 3 en 4 lostrek hoor ik geen verschil.
Wanneer ik bv motorreiniger rechrstreeks in de carb spuit lijkt ie haarder te willen lopen. Kortom een benzine probleempje denk ik. Er wordt wel degelijk benzine door de carbs gespoten maar weing reactie van de motor zelf. Bougies vonken ook. Heeft er iemand toevallig in de buurt van eindhoven wat verstand van het afstellen van carbs? Volgens mij mis ik namelijk ook wat spreoeiers. oh ja het probleem is op eens tijdens het rijden ontstaan, berg op.
En wat zou het probleem nog meer kunnen zijn. Oh ja de motor ligt er nu ff uit...ff nieuw in de pakkingen zetten en wat schoon maken.

Vraag 2:

Ik heb ene setje weber40 gekocht very cheap, allen nu nog het inbouwen ervan.
Wat heb ik nodig, ik dacht zelf:
- korte spruitstukken, (welek zijn er goed voor een type 3)
- een linkage bar, ofwel ze moeten nog ff verbonden worden.

Zo'n zetje kost 280 euro volgens mij, wel wat geld, dus zijn er nog andere mogelijkheden? Heeft iemand misschien nog iets liggen
bv zelf de linkage bar maken bv? iemand ooit gedaan? Ps ik wil wel de carbs onder de kap houden ivm evnetuele koelingsproblemen...klopt toch?

Nog een vraagje:
Is een type 3 blok eigenlijk bijna identiek aan een type 1 blok?
Zelfde klepdeksel, pakkingset, etc..

jeroen
Reply With Quote