![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
28-09-2005, 16:14
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
|
|
Het moet lukken zoals jij beschrijft.
Als je na het verwijderen van de riem zorgt dat nokkenas en krukas niet meer verdraaien dan moet je de nieuwe riem er zo weer omheen kunnen leggen.
Met waterpomp riem spannen, en via de bout waarmee de krukas-riempoelie vast zit de krukas een paar slagen draaien en timing nogmaals controleren.
Plastic pijltje is niet heel nauwkeurig, dat klopt.
Naderhand het onstekingstijdstip controleren. Zou amper moeten verschuiven bij monteren riem, maar controleren is nooit verkeerd.
Misschien overbodig:
Denk aan de aanhaalmomenten, en voor de onderste snaar-poelie hoeven alleen de 4 inbusjes los, niet de middelste bout.
Succes!
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
|