View Single Post
  #1  
Old 15-09-2005, 13:25
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default Even voorstellen & irritant probleempje

Zal mezelf eerst even voorstellen:

Ben Steffan van der Veen, woon in Drachten, werk bij Philips in de 5-ploegen, ben 37 jaar.
Paar maand geleden bij F! centre Assen en Golf GTI type 1 gekocht uit april 1982 waarvan ik dacht dat deze 100% origineel was, NOT dus!!!




Er ligt namelijk een 1.8 DX blok in mijn auto (en een telleret met MFA) en wat blijkt: in april 1982 leverde VW nog geen 1.8 DX motoren in de GTI...







Hoe ben ik hier achter gekomen?
Nou, mijn MFA deed het totaal niet en na veel speurwerk en een aantal keren verwijderen van de tellerset bleek er in mijn auto een kabelboom te zitten die niet geschikt was voor een MFA, dat was al verdacht... Op de site DoppelWobber stond het definitieve antwoord over welk type motor op welke datum in was gebouwd, BALEN dus.

Nu heb ik er en tellerset in gezet zonder MFA.




Maar helaas is er nu een probleem ontstaan!!!
Nu brandt op de tellerset continu het oliedrukwaarscuwingslampje...
Ik heb beide sensoren, die bovenop het oliefilter en die op de zijkant van het blok al vervangen door nieuwe. Op de zijkant van het blok heb ik er nu één van VDO met twee aansluitingen, een waarschuwingscontact en een variabele aansluiting voor ijn oliedrukmeter. Dit hielp niet, het lampje brandt nog steeds behalve bij stationait tot ongeveer 1300 toeren...

Men denkt nu dat het probleem veroorzaakt wordt door de verkeerde combinatie van sensoren en tellerset. De sensoren zijn waarschijnlijk (?) een verkeerd drukbereik wat voor een verkeerde input zorgt op de tellerset.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand tips/ ervaring met dit probleem?

Alvast bedankt...
Reply With Quote