Weer een uurtje gesleuteld met het volgende resultaat (het wordt er mij niet duidelijker op), in volgorde:
1. op de brandstofklep staat spanning.
2. Nog een keer gloeibougies getest: krijgen spanning en ik meet een lage weerstand: dus bougies OK.
3. Wartel bij verstuiver losgehaald, starten: en daar zie je de kleine stootjes brandstof uit de leiding van de pomp komen.
4. brandstoffilter losgehaald, zat maar voor een kwart diesel in
5. pomp rechtstreeks laten slobberen uit een jerrycannetje, niks. Nu ook brandstof uit het retourleidingkje van de laatste verstuiver naar de pomp !
6. nieuw brandstoffilter, voor montage vol met diesel gezet, starten: niks. Wel brandstof uit het laatste retourleidinkje van de verstuivers.
En met niks is ook echt niks: alleen draaiende startmotor, geen uitlaatrook, niet eens een pruttel dat er een begin is..... :frown: :frown:
Lijkt op verstuivers verstopt ?? Maar alle 4 in 1 keer ?? Te lage pompcapaciteit, dus pomp kapot ?? En hoe is de hoeveelheid brandstof in het oude filter te verklaren ??? Slangen zijn nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Ergens lucht aanzuigen waar het niet hoort, maar waar dan ??? Nergens lekkage van brandstof of olie.....
Iemand dieselspecialist ? Ik ben het spoor een beetje kwijt.....