View Single Post
Old 05-09-2005, 19:17
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by arnus71
Allemaal bedankt voor de info en tips! Erg handig allemaal. Ik heb zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het is toch aan de keurmeester zelf om de regels van het RDW te interpreteren.

In mijn geval lijkt het er toch erg sterk op dat de veren in mijn schroefset gewoon goed zitten, wel draaibaar maar ze kunnen geen kant op. Hij is al 2 jaar zo goedgekeurd, en die keren was 'ie nog lager dan nu, dus zaten de veren "losser".

Ik twijfel nu met hoe ik het ga oplossen, ik heb (ondermeer) 2 opties:
1. omhoogschroeven en laten keuren, daarna weer omlaag
2. in beroep gaan en een RDW steekproef laten komen mbt dit punt.

Ik wil deze garage eigenlijk te vriend houden, ze zitten bij mij om de hoek en zijn best goed en grondig volgens mij. Dus als ik voor optie 2 kies is er een grote kans dat ik daar niet meer heen hoef voor andere zaken! Maar, ik heb volgens mij gewoon gelijk, en ook al is het weinig werk, ik laat mijn auto liever op zijn huidige hoogte!!

Ik laat het wel weten...

de wettelijke norm voor de veren is dat er geen breuken of scheuren in een veersysteem mogen zitten niet ernstig door corrosie zijn aangetast en moeten deuglijk zijn bevestigd.
aangezien ikzelf keurmeester ben en een keer een steekproef heb gehad op mijn eigen golf 1 gti met KW schroefset (uiteraard op de laagste stand) heb ik dit met hem besproken,en hij zij dat met deuglijk bevestigd hier word bedoeld
dat als de auto uit de veren hangt de schroefveren moeten "aanliggen" in de schotels d.w.z dat de veren dus niet strak tegen de schotels hoeven te liggen!!
maar zo strak dat ze op hun plek blijven bij het opkrikken van de auto of op de brug staan met alle wielen van de grond,daraaien mag dus wel! aangezien schroefveren van onder en boven vlak zijn en op een vlakke ondergrond rusten.

en ff een vraagje : is jouw auto afgemeld alszijnde een afkeur? of kreeg je zomaar een papiertje mee waar de afkeurpunten op stonden gekrabbeld?
afmelden bij een afkeur zijn ze namelijk VERPLICHT volgens de RDW (wetgeving)
succes ermee
Reply With Quote