04-09-2005, 10:25
|
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Kenteken perikelen
Zoals eerder vermeldt heeft Der Grawo een kenteken. Alleen niet hetgeen wat ik wil. Namelijk een historisch kenteken. Ik heb van onze vrienden een bedrijfskenteken (grijs) gekregen.
Der Grawo is van 1977 en is een type 23. Een Combi bus. Geleverd door Volkswagen als een lege bus. Alleen met voorstoelen geloof ik. En dan werd zo'n bus door een bedrijf omgebouwd naar wat je wilde. In dit geval een camper.
Helaas kent de RDW deze smaak niet. Die zeggen het is of een personenvoertuig of een bedrijfsauto. In Duitsland hebben ze die smaak wel.
Dus heeft de RDW er een type 15 van gemaakt. Is bedrijfsauto.
Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik het voor elkaar om de RDW alsnog overstag te laten gaan om mij blauwe platen te geven.
Heeft iemand voor mij de type aanduiding van een bus (camper) die blauwe platen heeft. Of tips hoe zij het gedaan hebben.
Alvast many thanks.
Ter info:
Voertuigen van voor 01-01-1973 krijgen automatisch een historisch (blauw) kenteken.
Voertuigen tussen 01-01-1973 en 01-01-1978 kunnen om een historisch kenteken vragen en krijgen dan een gereserveerd nummer. Je weet wel, die nu AL of verder nummers.
Voertuigen van na 01-01-1978 krijgen altijd een geel kenteken.
|