Nu was het dus tijd geworden om een geschikt diesel onderblok te zoeken. Vaak is het zo met die blokken dat de krukaspoelie doorschiet op de krukas. Zodat de krukas beschadigd is. Dus ik kon maar geen geschikt blok vinden.
Op een gegeven moment was ik dus jarig. Zoals ieder ander 1 keer in het jaar.
Kwamen een paar kameraden van mij aan met een hele grote doos. Dus ik zag de bui al hangen. Daar zal wel een 1 of anders stiptease uit komen. Maar gelukkig zat er voor mij een zeer belangrijk onderdeel in. Jawel, een AAZ diesel onderblok.
Voor het gemak heb ik een bok gemaakt waar de motor in gehangen kan worden. Zo is het makkelijker om de onderdelen de demonteren en monteren.
Aangezien de auto straks heel wat pk'tjes er bij krijgt. Moest de wegliggen en natuulijk ook de remmen aangepast worden.
Achter werden een achteras gemonteerd van een scirocco 16v. Met golf 2 16v remschijven en klauwen.
Voor kwamen er remmen onder van een scirocco 16v
Onder de originele 1.1 remmen boven de scirocco 16v remmen
Om de wegligging beter te krijgen zijn er stabilisator stangen geplaatst.
De stang is gemaakt van RVS en is nadien gepolijst
Ook komen er voor stabilisator stangen. Helaas hier nog geen foto's van.
Om lekker te kunnen zitten heb ik een paar kuipstoelen gekocht.
Ze zien er een beetje smerig uit op de foto maar in het echt zijn ze als nieuw.
Een verstelbaar onderstel gemaakt.
De auto was van binnen bruin bekleed. Dit vond ik niet mooi. Dus werd alles er uit gehaald. Ik heb vloerbedekking gehaald en alles van binnen bekleed met vloerbedekking. De deurpanelen zijn afkomstig van een gti.
Hier nog ff een fototje van de kuipstoelen als ze in de auto zitten
En van de achterkant.
Zal morgen nog een paar foto's posten over de opbouw van het blok.