Thread: golf 1 16v
View Single Post
  #2  
Old 02-09-2005, 10:57
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Na een beetje informatie gezocht te hebben op internet en natuurlijk op dit forum :biggrin: kwam ik er achter dat er toch wel veel golfjes 1 met een 16v motor reden. Dus het was niet "echt" origineel meer.

Via een kameraad van mij kwam ik er achter dat er een leuke en toch wel originele manier was om toch nog een paar extra pk's uit het blok te peuteren.

Je neemt een golf 3 diesel onderblok en krukas. Op de diesel krukas monteer je de 16v drijfstangen en zuigers. Door de langere slag van de diesel krukas kom je op een veel groter cilinderinhoud uit en een hoger koppel. Omdat ik al overmaat 16v zuigers had kwam ik ongeveer op een cilinder inhoud uit van iets minder als 2.1 Liter.

Maar voor het zover is moest eerst de 16v uit elkaar.

De oliepomp, die wordt later vervangen door de diesel oliepomp.




De nokkenassen. Deze worden ook vervangen door andere exemplaren.
In combinatie met een verstelbaar nokkentandwiel




De zuigers en drijfstangen.
De zuigers worden uitgewogen het zelfde wordt met de drijfstangen gedaan. De zuigers moesten nog aangepast worden, omdat de zuigers tegen de krukas aan kwam.




De cilinderkop is maximaal geflowd en bewerkt. De verbrandingskamers zijn groter gemaakt voor een beter spoeling. De zittingen zijn geslepen, nieuwe klepgeleiders en klepsteel rubbers. De kop is gevlakt. En natuurlijk een nieuw nokkenastandriempje




Het standaard onderblok




De standaard krukas met de lagerschalen. De krukas wordt dus vervangen voor een exemplaar van een golf 3 diesel.


Reply With Quote