View Single Post
  #93  
Old 29-08-2005, 08:35
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
Een zeker persoon uit Veenendaal heeft mij toch enigzins aan het twijfelen gebracht omtrend de IRS ombouw.

Ik toch niet hopelijk?

Quote:
Met het oog op de toekomstige motorplannen (1700 Porsche 914 type4 met injectie) wil ik alles natuurlijk wel goed doen.
Het IRS subframe zit inmiddels onder de auto, en ik heb sinds net (omdat ik de lange pendelasbak verkocht heb)
het pendelassubframe (met dus de bakvorken) erbij staan.

Nu is mijn vraag;hoe die twee het beste te combineren ??

Om nog maar eens in herinnering te roepen mijn eerdere bericht een paar bladzijden geleden...: Voor die lullige 80 pk van dat blok hoeft je mijns inziens echt geen moeilijke toestanden uit te gaan halen met nog eens 2 zware vorken erin te lassen. Het inlassen van de achterste ophangspunten van een laat model is m.i. veel zinniger.

(Zorg dan dat je de achterste motorsteunen van de motor die aan het carter zitten vastlast, zodat je alleen in rubber hangt aan de buitenste 2 ophangingspunten. Dat geeft al een veel stijvere ophanging.
ter informatie: bij mij zitten de rubbers aan het carter er nog en ook dat werkt met de 90 pk die er nu inzit (uitdraai keversite circuitdag ) )

Maar nogmaal: bedenk eens hoe bij een 911 de motor/bak opgehangen (exact hetzelfde als een late type 3 !!) , dus ook zonder extra vorken. Misschien kom je dan tot inkeer
Ander voorbeeld: de 2,6 liter 200 pk Fastback laat model die Shad Law had (1 van de oprichters van LNengineering) had ook geen extra pendelasvorken ingelast. Wel had hij de buitenste ophangingspunten achteraan verstevigd

Voor de uitgespaarde tijd mag je voor mij nog wel eens een keertje wat remklauw adapterplaatjes laten maken haha!

Greets,
Walter