Quote:
Originally Posted by vwfreaks.nl
Je hebt toch ook nog van die 411's met een soort van ovaalvormige patrijspoort als koplampen... (zo ken ik em tenminste)
Of zijn die bij de 411 op de foto gewoon weggelaten...
K70'jes zijn ook wel lache...
Standaard 100pk uit een 1700cc'tje dacht ik...
(is wel een waterkoker helaas)
(
|
Het eerste modeljaar (1969) had inderdaad de ovale koplampen. Daar zit een enkele duplex lamp in net als bij de kever. Vanaf modeljaar 1970 had de nog steeds 411 hetende type 4 dubbele koplampen waarbij dus dimlicht en grootlicht aparte koplampen waren, maar beide zijn nog 411.
Vanaf modeljaar 1973 is er de 412 met geheel andere, plattere neus en hoger geplaatste voorknipperlichten en hoger geplaatste achterlichten op de 2 en 4-deurs modellen en juist weer smallere achterlichten op de variant.
Ook in de ophanging werd de 412 nog wat verbeterd en er zijn nog wat kleine verschillen. Juli 1974 was het eind van de productie.
De K70 had standaard 70 pk (vandaar de naam: Kolbenmotor 70 ps en de Ro80: Rotatiemotor met 80 pk, beiden van NSU); de motor was een 1800 en in de laatste versies had-ie 90 pk dacht ik. De 100pk versie was een bijzondere met Fuchsvelgen en 2 dubbele liggende carburateurs.
Leuk detail: (Kruk, let je op
): alle K70's hebben de 5x130 porsche wielsteek...
Ken uw klassiekers :biggrin: