View Single Post
  #13  
Old 26-08-2005, 08:37
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Als je nou eens kijkt wanneer je motor zijn max vermogen levert?? Denk je nou echt als je motor meer toeren draait dat je daar wat aan hebt?

Verdiep je er eens in en kom tot de conclusie dat na het toerental waarop de motor zijn max vermogen levert t vermogen alleen maar afneemt!! Oftewel, ga je sprinten dan kosten je die extra toeren je alleen maar tijd.

Resultaat, ideale schakel moment is het moment dat je motor zijn max vermogen levert.

www.doejehuiswerk.nl



Niet helemaal waar natuurlijk; Als je doorschakeld, en je valt dan zover in toeren terug, waarbij er nog maar weinig vermogen over is.... dan kan je beter iets verder doortrekken,. tot over het max vermogen heen, en dan gunstiger uitkomen..

Voorbeeld;
3000 rpm = 40 pk
4000 rpm = 50 pk
5000 rpm = 60 pk
6000 rpm = 65 pk
7000 rpm = 60 pk

Stel je schakeld bij 6000 over, en valt terug naar 4000 rpm,. dan heb je nog maar 50pk ter beschikking..

Trek je iets verder door,. tot 7000 rpm,. dan val je terug naar 60 pk..



----

Note: Ik heb er de ballen verstand van, maar zo lijkt t mij 'logischer'

Note 2: Over het algemeen lijken pk krommes alleen maar te stijgen, tot een bepaald maximum, vaak in de buurt van de 5 a 6 duizend toeren.. doortrekken tot 7 duizend kan dan nog.. maar waarom zoveel verder door willen trekken?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote