Thread: Garrett Turbo!
View Single Post
  #31  
Old 16-02-2004, 18:33
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
En dit houd oa in dat je dus veel minder last hebt van een turbo gap? Omdat die kleine in het begin al meeblaast? Het ziet er trouwens wel uit als een hele dure oplossing...
Inderdaad het turbogat is een stuk kleiner omdat de kleine turbo veel sneller op toeren is! Ook wordt er door deze oplossing vaak een hogere laaddruk toegepast (de grote turbo kan namelijk wel iets groter zijn, en hierdoor dus meer druk leveren, omdat deze toch niet meteen hoeft te werken) om het voorbeeld van de Opel weer te nemen... hier is de maximale laaddruk 3,2 bar :shock:

En ook is het een dure oplossing (maar wel een mooie) en qua ruimte valt het wel mee. Kijk maar naar het Opel blok, de kleine turbo wordt ongeveer op cilinderkop hoogte bevestigd en de grote turbo zit een stuk lager op het onderblok. Het kost niet veel meer ruimte dan dat er 1 turbo wordt toegepast.
__________________
Golf mkII ยด91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote