12-02-2004, 12:50
|
|
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Leuke topic inderdaad, lekker technische dingetjes. Waar kan ik een schema of info vinden over die registerdrukvulling? Daar zou ik graag iets over leren.
|
Ik kan zo snel even geen info vinden over registerdrukvulling. Het werd vooral vroeger toegepast (bv. Porsche 959). Tegenwoordig is BMW er mee bezig om bij een 3 liter 6 cilinder turbodieselmotor ook registerdrukvulling toe te passen (uit die motor moet dan ongeveer 280 pk en 600 Nm :shock: uit gehaald worden). En ook in de Opel Vectra OPC GTS... wordt door middel van registerdrukvulling uit een 1.9 turbodiesel blok 212 pk en 400 Nm gehaald. Misschien dat je iets op internet kan vinden over de Opel Vectra... en waar zag ik het laatst ook staan... even zoeken... gevonden... in het laatste autoblad van AMS (Auto Motor und Sport) staat een technisch stuk over de Opel Vectra OPC...met interessante schema's van de registerdrukvulling
Dus misschien heb je er iets aan! En misschien kan iemand het even inscannen (ik heb helaas geen scanner) dan kan iedereen (die interesse heeft) het even zien.
|