Quote:
Originally Posted by L21
ik denk dat je aan het eind van de rit zult zeggen: ik snap nu dat gestudeerde techniekers motoren "'ontwikkelen'' en na veel testen iets hebben dat heel blijft. ik vind het zelfs niet dapper, maar onbezonnen. koppen omboren naar andere steek, enz... waarom niet gewoon een bewezen concept als type4 tunen, zijn meer dan voldoende pk,s uit te halen. wat me wel mogelijk lijkt is om een gehele porschemotor 6cil. te plaatsen. heb je bv 3.2 liter 231 pk betrouwbaar, en te doen. en uitdagend genoeg. toch succes gewenst,
|
Haha, Ja, er zullen wel meer mensen zijn, die dat niet snappen. De meeste mensen snappen niets van mijn oude vw's-hobby; de meesten die zelf een een fraaie, meest originele, kever hebben snappen niet waarom ik er zonodig 'porsche-achtige' prestaties uit wil halen...en zo zullen er altijd zijn die niet snappen wat ik er leuk aan vind. Geeft niks, het is ook lastig uit te leggen misschien.
Laat ik volstaan met te zeggen dat ook de type 4 motor zijn prestatie beperkingen heeft als je geen turbo of andere hulpstukken (NOS) erop wilt schroeven...De koppen komen dan erg prominent naar voren als beperkende factor. Als je de typische vermogencurves van de meeste type 4 motoren zou kennen, dan werd je dat vast ook duidelijk.
Iemand die zoveel moeite doet om die beperkende factor te omzeilen, verdient eerder een voetstuk en vooral motiverende opbouwende kritiek, dan insinuaties dat 'het toch niet gaat lukken'...
Kritiek is niet erg, maar als het uit onwetendheid voortkomt, wees dan in ieder geval zo wijs om eerst eens naar het 'waarom' te vragen, voordat je zoiets schrijft.
Een zeer prominent iemand uit de type 4 tuningwereld in Amerika (waar ik trouwens toch nog steeds erg tegenop kijk) zei twee jaar geleden ook dat je geen 964 cylinder/zuigers kon gebruiken op een type 4...Ik denk dat ik dat inmiddels redelijk ontkracht heb door met die motor 4x een half uur voluit te rijden op het circuit van Zandvoort
Veroordeel iemands afwijken van de gebaande wegen dus niet op voorhand, maar vraag eerst waarom en misschien steek je er onderweg nog wat van op...
Groeten,
Walter