Quote:
Originally Posted by sjampoo
Hoe staat 't intussen mee?
|
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten.
Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt
en doet hij alles zelf.
Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte
drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders.
Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet
en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin.
Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten)
Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft
natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden.
Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem
(Halltech, of toch maar DTA ??)
De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker
dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de
body nodig ... de rest maakt hij toch zelf