View Single Post
Old 10-08-2005, 11:07
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by ska1958
Lekker weg geweest met de spijl,aar Luxemburg, Frankrijk...
Tot we een paar km van onze camping waren bij Parijs..opeens sputter de sputter, keek in mijn spiegel en zag enorme rookwolken.
snel mijn 2kg brandblusser gepakt, naar achter gerend (gelukkig staat mijn klep aan de bovenzijde open voor wat meer koeling in de bergjes) en de blusser erop gezet!
Ondertussen kwamen de vlammen ook aan de zijkant eruit bij de tankdop, daar snel geblust...

Na wat inspectie viel de schade mee! Het messingpijpje waarop de benzineslang in de carbu zit was losgeschoten, met dit tot gevolg...
Weer vastgetikt, nieuwe benzineslang erop, gesmoltenstroomkabeltjes ingekort en nieuwe stekkertjes erop, reserve luchtfiltertje erop (heb altijd teveel reserve spul bij me, maar dat kwam nu van pas!) en...rijden maar weer! We hebben echt zoveel geluk gehad!!!!
Nog heerlijk onze vakantie kunnen vervolgen!

Marco,weet je wat je nu kan doen,dat doe ik ook altijd omdat ik dit al meerdere keren hebt meegemaakt.Je kan met ijzerdaad je slangklemmentje aantrekken,zo kan het pijpje er nooit meer uitschieten.

Mij is het overkomen twee jaar terug toen ik van Budel terug naar huis reed,schoot na 10km file rijden het pijpje van de benzinepomp eruit.
Sindsdien borg ik alle benzineslangen.
Reply With Quote