![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
10-08-2005, 06:46
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
|
|
Quote:
Originally Posted by customcabrio
[QUOTE=Beetspeed]Bevestiging is met een set aparte tapeinden die je eerst in je schijf of trommel draait met een inbusboutje. De moer is een pasmoer, die op die manier de centrering verzorgt. Heel apart iig.QUOTE]
Hmm klinkt een beetje zoals de bouten/moeren van Revolution wielen, die kun je ook met zo'n pasbout/moer krijgen
|
Grappig! Zijn dat soms ook engelse velgen? De tapeinden hebben namelijk aan 1 zijde engelse schroefdraad. In de schijf/trommel schroef je (uiteraard) de M14x1,5 kant, maar daarna gaat het over in een iets smallere, engelse draad, waar weer de (pas)moerdop op komt, die je (uiteraard) met een engelse sleutelwijdte moet aandraaien. Gelukkig zit op de meeste kruis-wielmoer-sleutels deze 13/16" maat standaard erbij
Velgen zitten er eindelijk op: het staat echt supergoed, nog beter dan ik vooraf dacht. Vanavond zal ik wel ff fototje maken. Schijnt dat in de Volksworld van een poos geleden eens een SP2 met deze velgen heeft gestaan... Heeft iemand deze uitgave mss nog?
Tnx,
Walter
|