View Single Post
Old 05-08-2005, 21:52
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru

Send a message via MSN to molenari
Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).

Inderdaad wel wat raar ja. Als je er op gaat letten dan lijkt het alsof de Type 4 de enige luchtgekoelde is die structureel wordt genegeerd! Ik heb hier zo'n plastic tasje van Volksrepairs liggen met een reeks luchtgekoelde VW's er op. Type 1, Type 2, Type 3, 181, Karmann....maar geen Type 4!!!

En zelfs de Volksforum-shop doet aan het negeren van de Type 4:

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek.

Ik denk dat het voor VW wel vooruitstrevend was ja, maar voor de rest van de wereld gesneden koek. De pers was niet echt positief over deze auto destijds. Ze vonden dat VW te veel vasthield aan zijn oude principes van luchtgekoeld en motor achterin. En daarnaast viel er nog wat te klagen over het uiterlijk natuurlijk

Anyways, als ik die foto van die gele van jou zie dan moet ik zeggen dat ik het een fantastisch design vind. De Variant vind ik wat minder. Die lijkt net wat te kort, en je krijgt het idee dat de ontwerpers na het maken van de neus plots geen inspiratie meer over hadden en de rest maar wat afraffelden (die achterkant van die wagen ziet er gewoon niet uit).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote