![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
31-07-2005, 11:04
|
![JeeWee's Avatar](image.php?u=499&dateline=1087922482) |
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
|
|
Quote:
Originally Posted by JeeWee
Hoi Martin, helaas klopt het verhaal van de spindels niet zoals vwcrewcab het verteld... Er wordt namelijk helemaal niks aan de spindels verlast, maar de fuseekogels worden dan omgedraaid zodat de spindel hoger op de draagarmen wordt gemontereerd. Hiervoor wordt alleen het bevestigingsgat (conisch) in de draagarmen en spindel bewerkt. Hier zie je het resultaat:
|
Even een aanpassing op mijn uitspraak... ik was in mijn haast vergeten dat er ook 'verlaste' dropped spindels in de aanbieding zijn... zie hier:
van bugbox: http://www.bug-box.de/index.php?opt...id=95&Itemid=69
of van Franklins vw werks ( http://www.franklinsvwwerks.com/drop-spindles.htm):
Als je dus echt laag wilt moet je deze spindel van bugbox of franklin's nemen, die weer naar SP brengen en dan ben je al 15 cm gezakt!
Dropped spindels (ong. 10cm lager) van SP zijn idd iets van 450e en dat is relatief goedkoop... Als je een as goed klaar wilt maken om laag te gaan met rasterplaten ben je ook veel geld kwijt. Rasterplaten zijn al 120e, setje schokbrekers zo'n 140e, dan omdat je de as wat kaal moet maken etc moet je die later weer verven, laten we zeggen goed doen = stralen en poedercoaten, dan ben je snel 100e extra in het achter, plus dat je de hele bende eronder vandaan moet hebben. Dat is niet nodig bij dropped spindels, in een paar uur zijn die gemonteerd!
|