Eindelijk dan een project pagina over mijn 1963'er Kever
Hier is te lezen hoe ik aan deze auto kom. Tis allemaal nogal snel gegaan, donderdag terug van vakantie, vrijdag wezen kijken, zaterdag gekocht...
Maargoed, ik ben er super blij mee en er zijn een hoop mensen al komen kijken waar ik aan begonnen ben :p. Goed, genoeg gelul, meer info etc
Geschiedenis
De geschiedenis van deze Kever is ook wel leuk om te weten.
De Kever is nieuw gekocht door een boer uit Zeeland, op 11/09/1963. De auto heeft tot 1975 gereden, is daarna in een boerenschuur beland (bij dezelfde eigenaar). Ik ben dus de 2e eigenaar
De Kever heeft droog gestaan, en heef dus op zich niet veel laswerk (voor mij genoeg, want het wordt de eerste keer dat ik ga lassen...)
Heel de auto is origineel en compleet; gereedschapsetje, krik, sleutels, anwb boekjes etc etc.
Het plan
Het plan is om de auto compleet eruit te halen, en ik denk zelfs dat de carroserie van het chassies (is dat goed geschreven :p) te halen omdat het dan allemaal beter te lassen is.
Ik zit nog te overwegen om de auto te laten zand/glas-stralen, of gewoon met een staalborstel te bewerken.
Het is de bedoeling om de auto te laten spuiten in een of de originele kleur. Verder moet al het chroom opnieuw verchroomt worden, of op beursen en vw-leden redelijk goede bumpers zien te vinden en op te poetsen.
Het electrische circuit is 6volt. Ik zit nog te twijfelen om dit om te bouwen naar 12volt, maar dan is het niet meer origineel. Er komt toch geen radio in, tenzij ik een originele kan vinden.
Vorderingen
Nadat de auto dinsdag is gebracht, ben ik donderdagavond begonnen met het eraf halen van Zeeuws klei dat om en rond de wielophanging zat.
De volgende dag ben ik samen met een vriend begonnen de achterspatborden, bumpers, koplampen etc. te demonteren. Nu is ook goed te zien hoeveel het plaatwerk is aangetast door roest.
Website
Op
www.sjig.nl/kever staan alle foto's die ik van de Kever heb die voor jullie interesant zijn (denk ik
)
Hier op volksforum maar een paar foto's geupload:
Binnenkort weer een update
Mzzl
Gijs
www.sjig.nl/kever