View Single Post
Old 28-07-2005, 18:38
wannabay's Avatar
wannabay wannabay is offline
VW Enthousiast

Na een dagje bellen ben ik zover gekomen dat ik alleen nog maar moet weten wat een Dreifachskarte is en hoe en waar ik deze kan krijgen. Goede hulp heb ik gekregen bij Euregio. Een instantie die mensen helpt die naar Duitsland of vanuit Duitsland naar Nederland verhuizen.053-4605151.

Maar het volgende is nodig: de KFZ brief, Schein brief, de Schilder(platen), een Kaufvertrag, Geld en een Ausweis. En de DreifachsKarte.

Wat ook van belang is of de auto aan of afgemeld is. Dat is mij niet helemaal duidelijk maar volgens mij kan je geen TÜV doen als de auto afgemeld is want dan heb je ook geen Kentekenplaten (Schilder).

Een verzekering regelen in Nederland is onmogelijk. De auto bestaat niet in Nederland (heeft geen kenteken) en kan dus niet verzekerd worden. Ook niet op chassinr. Vroeger werd dat wel eens gedaan maar tegenwoordig kan dat niet meer. Hetzelfde geldt voor de ééndagskentekens van de RDW. Zijn niet geldig in het buitenland en alleen maar te gebruiken op de dag van de keuring.

Morgen maar naar het Kraftfahrtbundesamt bellen in mijn beste skiduits.
So close but yet still so far

Zojuist met googlen erachter gekomen dat je bij de ADAC een zogeheten Arisa-ausfuhr Verzicherung kan kopen. En dat is het laatste (hopelijk) wat ik nu nog nodig had.
Almost there
Reply With Quote