![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
24-07-2005, 13:13
|
![molenari's Avatar](image.php?s=b0cfd617517defbb3b43ea887034186c&u=1197&dateline=1091563133) |
T2 Guru
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
|
|
Quote:
Originally Posted by Marco
Van mij wel, vind het wel een goeie thread. Als iedereen on-topic blijft dan maak ik em sticky
|
Uhm, wat is 'sticky'? Moet ik dat zien als een discussie die het waard is te documenteren?
Anyways, ik zou info opvragen bij de Duitse autoriteiten voor wat betreft export kentekens. In Nederlands is het zo geregeld dat je het exportkenteken alleen krijgt als de wagen nog APK heeft, als deze regel ook in Duitsland geldt is dat iets om rekening mee te houden.
Als een Duitse wagen voor langere tijd geschorst is vervalt het kentekenbewijs en is de wagen als het ware 'gesloopt'. Dan wordt het ook lastiger er mee te rijden. Kan wellicht wel met een 5 dagen kenteken maar die zijn officieel gezien niet geldig buiten Duitsland (hoewel je wel vaak Duitsers op meetings buiten Duitsland er mee rond ziet rijden, blijkbaar weet de politie buiten Duitsland hier niets van af).
Mijn advies: vraag informatie op bij de Duitse overheid, zoek naar websites, vraag Duitse VW liefhebbers en bel eventueel met de Duitse Autoriteiten. En dan het liefste met de autoriteiten van het Bundesland waar de auto staat. Doordat de Bundeslanden redelijk onafhankelijk zijn van elkaar wil de regelgeving nog al eens afwijken.
Succes met de import! Ik ben benieuwd.
groet,
Vincent
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).
'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
|