14-07-2005, 10:04
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
|
|
als ik een vliegwiel afdraai ,ballanceer ik deze eerst op een ballanceer machine ,op de fijn setting als motorfierts wiel .(tegen over het aangegeven gewicht materiaal wegboren),heb nooit meer als 1 gram oinballans gehad na draaien .na ballanceren 0.
btw in de fabriewken worden krukassen en vliegwielen los geballanceerd(hoe wil je dit doen bi9j een golf 2vliegwiel zit op drukgroep gemonteerd)
standaard ballanceren is tot 8000rpm zowel axiaal als coaxiaal.
je moest eens weten hoe grof eigenlijk het ballanceren gaat ,standaard .heb al vliegwielen gezien met 3 gram onballans .
@dennis als je dan toch al een extreem verlichte krukas hebt ,zou ik ook voor lichtere drijfstangen gaan en zuigers .het is voor het oppakken en afremmen van de motor beter .maar eigenlijk is massa bij hoog toerental een killer (massa traagheid en kinetische energie) en een zwaar object zoals een zuiger wordt bij 8000 rpm afremmen en op gang brengen kan desastreus worden .nu zijn de zuigers en drijfstangen elkaars contra gewichten ,dus eigenlijk een ingekapseld vliegwiel ,welke niet ronddraait maar op en neer gaat
__________________
kopbewerking ,pm
|