Dus weer op onderzoek uit. Brandstof check, vonk check, alle draden check.
Bleek uiteindelijk dat er verkeerde bougies inzatten....! Toen ik het blok kocht(niet draaiend gezien, dus altijd een gok) zaten er bougies in van het merk BERU. Na wat zoekwerk bleek dat een g40 loopt met bougies van BOSCH..... en niet zulke goedkope ook!!!!!
Bougies gehaald , erin: Starten maar!!!!
Dat was ergens in april, dus alles klaar gemaakt, motorkap erop en maar voor een apk'tje. Er kwam nog wel wat zwarte rook uit het pijpje,
, maar dat lag volgens ons echt wel aan de ontsteking(niet op tijd of zoiets)
Dus maar laten keuren. Op een stadslichtje en wat aanslepen bij de ic linksvoor na niks aan de hand: maar wel een co van 10%!!!!!!
De garage wist het echt niet meer, de auto moest maar naar een vw specialist..........
Auto weer terug gehaald, en maar eens rustig door de Reperaturleitfaden van Dennis heen gebladerd. Specialist ben je tenslotte na anderhalf jaar zelf!!!!
:o :o :o :o , we waren wel degelijk wat vergeten...
Slangetjes vanaf ecu naar slang op rembekrachtiger, en slangetje van drukregelaar eveneens naar rembekrachtiger.Voor de zekerheid ff gecheckt bij dennis, en bleek idd zo te zijn. Na dat we die simpele handeling hadden aangesloten opnieuw gestart: weg was de zwarte walm uit het pijpje!!!!
Zo zie je maar weer. Opnieuw naar de garage om de co te meten en auto af te melden: co is nu 0,598% en auto afgemeld!!!!!
:biggrin: :biggrin:
Dus eindelijk lekker rijden. Nu nog wat drukmeters, en temp meters aansluiten, het leukere werk
Hou jullie op de hoogte
groet, roald