Vanmiddag was ik bij een vriend, en auto gewoon voor de deur geparkeerd. Toen begon het te regenen, maar ach, we waren met GTA SanAndreas bezig, dus boeiend.
Ga ik rond half 5 naar huis, stap in m'n auto en het viel me al op dat al m'n ruiten beslagen waren. Naja, ook boeiend, trekt wel weg :p
Auto starten, radio erin en aan, kachel aan, handrem los. Wil aanrijden en in m'n ooghoek zag ik iets schitteren. Huh? Gewoon een plas water!! WTF dacht ik
Ff gekeken, maar kon toen ook niks doen, dus snel naar huis.
Auto in de garage gereden, stoel eruit en echt alles van voor tot achter nat aan de pasagierskant.
Meteen die dikke stoffen matten onder het vloerkleed vandaag getrokken. Die waren 10x zo zwaar geworden en waren door en door nat.
Toen ff lopen dwijlen enzo. Staat nu verder te drogen.
Toen ben ik naar het probleem gaan kijken, en al snel kwam ik onder de motorkap terecht. Er zaten zoveel bladeren onder die plastic bak voor het raam, dat de gaten voor het water af te voeren dicht zaten. Tenmiste, er was zoveel regen gevallen dat ie het niet aankon. Heel die bak schoon gemaakt, kwam gelijk nog wat roest tegen, dus meteen geschuurt en gespoten.
Al met al een hoop gekloot door een paar bladeren...Tip voor andere misschien, maar die bak tijdig schoon
Binnenkort naar de APK (voor 9 aug) dus binnenkort ff wat dingen checken
Weet iemand waar ik een checklist vandaan kan halen voor dingen die je zelf kan testen/bekijken?
Gijs