View Single Post
  #3  
Old 30-06-2005, 08:30
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Goed: genoeg namen te verzinnen.

-gek ding op 4 verschillende velgen
-Turbo Diesel van 70 jarige Pieter Berendsen..


maar serieus:
De eeeerste type Polo (Audi 50) had als type aanduiding 'typ 86'
861 voor Polo, 863 voor Audi 50 en 865 voor Derby.

De 2e type Polo (jouw Polo) kwam uit toen het 'jaar' volgnummer in het chassisnummer uitgekomen was op de 'c'

Type benaming: 86c
86c geld in 't algemeen van 1982 tot 1994 (dus inclusief t facelift model van 1990 met de vierkant koplampen en dikke bumpers).

In het 'normalere' circuit noem je het gewoon een Polo 2

En wel een Steilheck (rechte achterkant)

Waar de Polo 1 intern bekend stond als 861, staat de Polo 2 bekend als 867. (de engelse versie als 868).

Jouw Polo heeft ook een keer kopschade gehad. De motorkap klopt niet met het bouwjaar. De pissertjes voor je voorruit zitten niet TUSSEN de roosters, maar ervoor. Dat is in 1986 zo veranderd. Jouw auto is van 1988, dus de kap 'klopt' niet. (boeiuh).

Maar dat ie van 1988 is, betekend wel dat ie van na de 2e 'technische facelift' is: Met hydrolische klepstoters (geen kleppen stellen), elektronische ontsteking (geen puntjes stellen), en waarschijnlijk is t een spanjaard (roest )

Na 1986 stapte men af van de 86 in het chassisnummer, maar ging men over op de 80. (type 80?) Niet dat dat boeit ofzo, maar goed.

De Coupe heeft overigens als nummer 871 (ook weer niet zo boeiend)


Geweldig, wat een verhaal. ik heb dus een Polo Typ2 86C Steilheck toch?

Dat van die kopschade hadden we gezien, maar de auto heeft er verder niets aan overgehouden. Enige is als aandacht de homokeneet (schrijf ik dat goed) aan de rechterkant (links als je er voor staat), maar voorderest lijkt hij mij prima.
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote